MOAB

Have you ever met a man of good character where women are concerned?
Well, I haven't. I find that the moment a woman makes friends with me she becomes jealous, exacting, suspicious, and a damn nuisance. And I find that the moment I make friends with a woman I become selfish and tyrannical.

Dalgalanıyor. Üstümde soğuk bir gezegenin ürpertisi, gereksiz yere üşütmesi var.
Kıvrımları, kıvıl kıvıl. Birikmiş bir elektrik çıkıyor beynimden yola, parmağımın ucuna kadar geliyor ve orayı manyetolu bir çakmak gibi oynatıyor. Parmağım havaya kalkıyor, söz istiyorum. Hadi bakalım yap ne yapacaksan.
Diyorum ki, problemlerim ve mazeretlerim çoktur. Bir evren, iki benim mazeretlerim bitmez. Üstüne üstlük çok bilmiş gibi ekliyorum. Evren bir amerikan simidine benzer, her tarafına genişler. Aynı egolarımız gibi, diyorum.
Dalgalanıyor. Asidi kaçmış kola gibi samimiyetini yitiriyor. Herkes bir başkasının yabancısıdır, insanın en büyük savaşı, kendine tahammül etmesidir, diyorum.
Hiç oralı oluyor mu?
Olmuyor.
Kimi kimsesi olmayan bir yel yetişiyor imdada, boynumuza sarılıyor. Bak diyorum, kartlarım açık. Bende okkalı bir per var. Başka da bir derdim yok.
Hayır, diyorum bekle. Ne diyeceğini biliyorum! Ben elinde bir perle oyunda kalacak birine benzemiyorum. Korkak görünüyor belli. Hemen pas diyeceğimi, çekileceğimi zannediyorsun. Öncelikle biraz haklısın. Ancak, şunu iyi bil, ben pas dememem, pes derim. Kimileri, vazgeçmemenin en büyük erdem olduğuna inanırlar. O bazıları her boku kılıfına sokmayı ve her halttan en erdemli çıkmayı başarırlar. Bizim gibiler madalya, seramoni ve alkıştan çekinirler.
Biz kimiz diye soracaksın, biliyorum. Biz bir derneğiz. Yatay hiyerarşiye sahip, günden güne yok olan zanaatlerin son temsilcileriyiz.

Dalgalanıyor, köpürüyor. Çıkabileceğinden de yukarıya çıkıyor. MOAB* oluveriyor, beni kendine hedef seçiyor.
Üzerime doğru geliyor. Dokunsa yok olacağım. Dokunsa alyuvarlarımdan birinin içine girip zerre olacağım. Bekliyorum. Bekliyorum.

Beklemekten başka bir halt ettiğimiz mi var?
Dalgalar bile dövdüğü falezlerden özür diliyor.

*

Comments